04 oktober, 2012

En overraskende situation og et mirakel..


Jeg vil gerne dele to oplevelser med jer fra min hjemtur, som begge har det tilfælles, at de handler, om hvordan Gud hører vores bønner og sørger for os.. Jeg tror mine oplevelser taler for sig selv..

Flere overraskende fly/lufthavnshistorier..

Dér sad jeg så og ventede i San Diego lufthavn! Mens jeg sad og nød udsigten af flyene lette og lande, kom en ung kvinde med hendes to små børn og satte sig ved siden af mig. Inden jeg vidste af det, var jeg i snak med hende, imens jeg legede med hendes toårige datter, jeg tror, hun hed Ester, og hendes 7 måneder gamle søn, Isaac. Alle deres navne var i hvert fald bibelske..! De skulle ombord på flyet først, så vi sagde farve, eftersom chancen, for at vi så hinanden igen på sådan et stort fly, var meget lille!

Til både min og hendes overraskelse skulle jeg sidde LIGE VED SIDEN AF HENDE!?
Det var meget tydeligt for mig, at dette ikke var en tilfældighed - for sådanne ting sker bare ikke! Så jeg bad Jesus om at lede vores samtale og vores tid sammen og gøre det klart for mig, hvorfor Han havde ladt vores veje krydse! Der gik ikke lang tid før, det var tydeligt, at hun havde brug for hjælp med hendes to små børn. Så jeg fik lov til at babysitte og lege med hendes børn hele vejen til Detroit. Jeg skal hilse at sige, at det er den største 7 måneders baby, jeg nogensinde har leget med, og han ville gerne hoppe hele tiden - av min arm, bogstavligt talt.. 
Det, jeg gjorde for kvinden, havde åbenbart gjort et stort indtryk på stewardesserne, da jeg forlod flyet, at de takkede mig og kaldte mig en engel.. Kvinde sagde også tak og spurgte hvorfor? Jeg fortalte hende, at jeg ikke mente dette var et tilfælde men, at Gud havde planlagt det hele. "Han ønsker, at du skal vide, hvor meget han elsker dig, og at han hører dine bønner og sørger for dig..." Jeg gik med dem sammen til udgangen, hvor jeg sagde farvel til hende og børnene. 

DET DANSKE PAS, en mærkelig situation og et mirakel i Amsterdam lufthavn:

"Jeg er i Amsterdam lufthavn nu! Gud besvarede mine bønner og gave mig et mirakel -  jeg er nu på vej ind i Danmark uden nogen form for danske identifikationspapirer til at bevise, at jeg ikke opholder mig illegalt i landet, jeg har kun mit amerikanske pas! Pris Herren.. Jeg er på vej hjem!"

Et mirakel siger du...? Ingen danske identifikationspapirer? Illegalt ophold? Og kun et amerikansk pas?! 
Ja, lad mig forklare, hvordan jeg endte i denne situation..

Jeg har aldrig haft et Dansk pas!?.. Hvad? Hvordan kan det lade sig gøre?! Jo, de danske myndigheder har aldrig fortalt hverken mig eller min familie i mine 21 år, at jeg og mine søskende behøver et Dansk pas, som identifikation, og at vores Amerikanske pas ikke var nok, når vi gerne vil rejse ind i vores land igen! Dette fandt jeg så ud af, da jeg i første omgang rejse ud af landet, og paskontroløren i Amsterdam bad mig kontakte min (den danske) ambassade i USA.. Men eftersom jeg aldrig har haft et dansk pas kunne jeg ikke få et midlertidigt og for at få lavet et pas, skal man dukke op i ambassaden med en orginal dåbsattest, og hverken det ene eller det andet var muligt. Så med ingen papirer på mit danske statsborger til at bevise at jeg ikke var ulovlig indvandre, behøvede jeg et mirakel fra Gud for at komme ind i Danmark(EU) igen..

 Paskontroløren i Amsterdam kiggede i mit pas efter, at jeg havde fortalt ham, at jeg var på vej til Danmark. Han spurgte, om jeg boede der, jeg svarede ja, og han ville se nogle papirer. Jeg gav ham et A4 ark med et stemple og en underskrift fra Frederikshavn kommune, som enhver kunne havde lavet selv. Kontroløren kiggede derfor skeptisk på mig og sagde nettop dette og tilføjede, at han udfra mit (amerikanske) pas kunne se, at jeg kom ind i EU i 2011 og forlod igen i 2012, hvilket jo betyder, at jeg opholdte mig illegalt i landet i 10 måneder... Ja vel ja.. Husk på, at jeg har intet til at modbevise, at dette ikke er sandt, og at jeg er dansk statsborger, hvorfor skulle han lukke mig illegale amerikaner ind?!.. Så jeg fortalte ham bare, hvad jeg vidste.. At min mor var dansk, og min far amerikaner, og derfor har boet hele mit liv i Danmark, og at jeg altid kun har haft et amerikansk pas, fordi ingen NOGENSIDE har sagt, at jeg behøvede et dansk. Det eneste, som jeg kunne love ham, var, at når jeg kom til Danmark, at jeg ville få lavet mig DET DANSKE PAS!! Han kiggede igen op på mig også ned på passet. Den befriende lyd af stemplet.. "Okay, værsgo, du må gå igennem." "Tusind tak, Gud velsigne dig!".. 

Hvilken glæde og taknemlighed der fyldte mit hjerte - med et stort smil imens jeg sang for mig selv, gik jeg igennem "Security check".. Tak Jesus og hjem til Danmark..
I Detroit lufthavn havde de dette usædvanlige skilt?! Jeg var på vej ind for at se rummet med mine egne øjne, men jeg stoppede, da jeg kom til et skilt mere foran en lang gang med en elevator for enden! Jeg synes, at det blev for meget af det gode og en smule skummelt!

- Elisabeth