28 januar, 2013

En ordentlig portion overvejelse og et nyt eventyr..

Venner! 
De sidste 3 uger har budt på en noget uventet ændring af mine planer for år 2013. 
Således gik det for sig... Skrevet tirsdag den 8. Januar til mine forældre:

Vinter DTS Staff  - Dem er jeg sammen med hverdag
Der er sket en ret drastisk ændring i planerne hen over natten. Igår aftes ved aftensmad kom Jonny hen og fortalte mig, at en af deres leder i den nye vinter discipelskabstræningsskole (DTS) igår besluttede sig at træde tilbage fra hendes ansvar på grund af personlige forhold. Jonny spurgte mig, om jeg ikke ville bede over om at overtage hendes plads - altså om jeg ville staff vinter skolen. Wauw godt spørgsmål... Jeg lovede ham, at jeg ville bede over det og give ham et svar næste dag. 
At træffe den rette beslutning på det rette grundlag - ikke bare sige JA! fordi de havde brug for mig, men fordi jeg gerne ville og følte mig kaldet til det. Det kan være svært at rode igennem alle ens følelser og tanker, og jeg havde en overvældende masse om nettop dette emne: Det er et stort ansvar, hvad nu hvis det og hvad nu hvis det andet - mange havde noget med frygt at gøre. Så efter en 45 minutters gåtur og en ordentlig portion grundig overvejelse følte jeg, at Jesus havde givet mig et svar: "Elisabeth, du er min datter, de er dine brødre og søstre (med det mente han dine ligemænd), og de kommer her for at lære om mig, så bare fortæl dem hvad du ved. Vær ærlig." 
    Ofte overkomplicere, overdimensionere og overanalysere vi tingene, så dét simple svar, jeg fik, gjorde det lettere for mig - det var noget, som jeg kunne arbejde med. Dagen efter fandt jeg mig selv vandrende målrettet hen til Jonny og Nina for at fortælle dem min beslutning....
"I am onboard"

Og hvad så nu?!

Jo, jeg blev smidt lige ud i alle de sidste forberedelser for vinter skolen og fem dage senere gik det løs.. 
Jeg er nu staff på en discipelsskabs træningsskole, jeg har fået 24 nye venner fra England, Wales, Frankrig, Danmark, Canada, Australien, USA og New Zealand og nu skal jeg lede et team på 8 af dem til Kenya. 
Uge 2 er nu slut, og de har lært om "At genkende Guds stemme" og "Hvem han er". Imorgen starter vi på emnet "Father heart of God"..  Bøn: Der er stadigvæk nogle af eleverne, som mangler penge, så I må meget gerne bede for dem og for mig, nu hvor jeg skal til at planlægge vores outreach, og at jeg må have overskud og gode ideer til at tjene og elske menneskerne omkring mig..

ALLE. Elever og staff. Vinter Discipelskabstræningsskole'13.
Dette er mit outreach team, som jeg skal lede til Kenya om cirka 2 måneder.



Glæder mig til imorgen. Sikke et eventyr vi har startet.. Elisabeth..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar