29 december, 2012

De dansede om juletræet med computeren?


Når jeg kigger ud af vinduet, ser jeg solskin og palmetræer, når jeg tager til et indskøbscenter, ser jeg "sæbesne" falde fra himlen og plastik juletræer i voldsomme mængder, når man er fra Danmark, er der intet ved dette billede, som siger hyggelig kold december måned, vinter eller juleaften. Dette er min første jul/nytår væk fra familie og venner i det danske..
Så vi holdte en lidt alternativ og måske endda noget mærkelig jul sammen min familie og mig og som de fleste juleaften har vi nogle faste traditioner, som vi følger. Sådan fejrede vi Jesu fødselsdag.. Min mor læste fra Biblen om Jesu fødsel, vi bad sammen, sang og tog en enkelt svingom omkring juletræet - alt imens jeg var med på computeren. (TAK til Christine og Johanna, som hoppede rundt om træet med computeren og sang "Nu det jul igen" sammen med mig).. Derefter åbnede vi gaver i hvert vores land! Ærlig talt er det især hårdt at være væk hjemmefra i denne tid, men hvor er jeg taknemlig for, at på trods af jeg er missionær i LA, at jeg kan være tilstedeværende ved min families juleaften i Danmark, selvom det kun er virtuelt... Så julemiddagen måtte jeg nu gå glip af!

Sang omkring juletræet! Og jeg havde fundet teksten, så jeg kunne synge med! Det var sjovt..  
Der bliver pakket gaver op og vores hund var også heldig i år!
Senere samme dag i LA lavede jeg min julemiddag, risengrød af ægte grødris, som min mor havde sendt mig sammen med en masse andet godt dansk og et billede af mit alternative juletræ og nogle af min gaver. Dansk jul i Los Angeles.

Håber du fik lov at fejre Guds søn med god maner, at du havde en fænomenal aften i godt selskab, at prædiken i kirken var god og at maden smagte og gaverne skønne..


"GLÆDELIG Jesus fødselsdag fra LA!"


3 kommentarer:

  1. Hej Elisabeth...
    Håber du har haft en Glædelig og Velsignet Jul i LA..

    Skønt at læse i din klumme, og vide du har det godt.

    Godt Nytår

    MVH

    Kjeld og Anne Mette Rye

    SvarSlet
  2. Glædelig jul og godt nytår, kære kusine. Fedt at læse med! Håber du har det godt ;)

    SvarSlet