01 november, 2012

Fertilitet og danskere?!

Hvad har det med hinanden at gøre?

Mit team og jeg befandt os 6 dage i sidste uge i San Diego, hvor vi arbejdede på en kæmpe FERTILITETS konference for en organisation, som hedder ASRM, American Association for Reproductive Medicine. Så der var læger, sygeplejesker og forskerer i mængder der var voldsomme (omkring 6000 deltager, os inkl.). Til min overraskelse mødte jeg over 30 danskere, men prøv at forstille jer deres overraskede ansigter, da jeg pludseligt begyndte at tale til dem på danske.. Ja, reaktionen jeg mødte var glæde og dansk humor: "Hvad laver du her? Er du taget hele vejen fra Danmark til dette?".. Og nettop i det sekund fik jeg muligheden for at fortælle dem, om hvad jeg laver her i USA, om min skole og om Jesus!! Ved en af disse lejligheder viste det sig, at kvinden, jeg talte med, arbejder internationalt for et dansk firma og er kristen (super fedt og opmuntrende for os begge). Derudover var en af de danskere, som jeg mødte fra Frederikshavn! Hvad i al verden er lille! Så det er på fertilitets konferencerne i udlandet, at man skal forvente at møde alle danskerne.
     Mit job var at sidde i "Registrering", besvar mærkelige spørgsmål og printe/registrere alle "udstillerne" i 12 timer om dagen. Det var fantastisk at få lov til at være en del af og se alle disse verdener og kulture, som Gud har skabt, møde for en kort stund.

SÆD UD OVER DET HELE..
Og eftersom det var en fertilitets konference var deres udstillingshal fyldt med lægeudstyr og sæd i forskellig udgaver! Hva? Ja, lad mig forklare...
Der var en "sæd"cykel, en kuglepen med svømmer, T-shirts med billeder af sæd med surfbrætter og nøgleringe med selvlysende sæd og jeg kunne desværre blive ved med at nævne mærkelige sæd ting. morsomt.
Thanks Sarah..
En af dagene, hvor vi fik tidligt fri, tog vi en tur til kysten og så skulle "cliffjumping" prøves (at hoppe i havet fra klipperne).. Forresten mærker jeg stadigvæk udfording i at finde den der halv times stilhed om dagen, så giv ikke op, men samtidigt er vigtigheden af at tilbringe tid sammen med Jesus blevet UNDERSTREGET for mig og hele mit team igen, SÅ GIV IKKE OP.. Derudover starter vores "roadtrip" op ad kysten til San Francisco og til Nord Californien på lørdag, jeg regner med at indvie jer i alle lækkerierne omkring dette denne weekend. 
MUCH LOVE...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar