25 september, 2013

Kameraet er stadigvæk i Kenya...

Efter at have givet min blog en længere måske ikke så velfortjente men nødvendig pause, hvor jeg imellem tiden både har været 2,5 livsforvandlende måneder i Kenya, tilbage til fænomenale LA i to uger og så hjem til det dejlige danske land på sommerferie, har jeg besluttet mig for at starte op igen i og med, at jeg er velankommet tilbage i LA og har været det i et par uger!

En Klassisker. Vejret. Mad.
Jeg blev tit spurgt til vejret eller maden, når folk ville havde mig til at fortælle om Los Angeles. Så jeg tænker, at jeg vil starte ud med at få det af vejen og få stillet jeres evige meteorologiske/gastronomiske interesser.
Selvom jeg bor i den nordøstlige del af Los Angeles, tror jeg, at jeg taler for det meste af Los Angeles,  når jeg siger, her er varmt - FOR VARMT! Det mest af dagen ligger alle udendørsarealerne øde her på stedet, hvor jeg bor og med god grund. Mangel på kølig brise eller bare en brise overhovedet kombineret med en 35-37 grader - er altså for meget selv for de garvede Californier, som er vandt til det og tvinger derfor folket indendøre.
Og maden, som jeg oftest bliver konfronteret af, er lækker frugt, salat, meget mexikansk og selvfølgelig det uundgåelige fastfood - som man kan have mange lange diskussioner om - hvem server de bedste pomfrittere, hvor man kan få den bedste burger og hvad den skal indeholde....

Mest populære burger her i Californien er nok In-N-Out Burger.
Jeg glæder mig over at været tilbage i mere en end forstand, til at dele nogle fede historier fra min tur til Kenya, nogle tanker som jeg har gjort mig de sidste par måneder og hvad jeg nu går og laver her i Los Angeles..

Jeg ville ønske, at jeg kunne vise jer mere interessante billeder, men mit kamera befinder sig af en eller anden mærkelig grund stadigvæk i Kenya.. jah.. Mine elever, som havde lånt det, glemte det på kontoret, hvor vi boede.. Det er så dejlig nemt at give andre skylden.. især når det nu er sandt..

Håber mine evigt-elskede danskere har det godt...

1 kommentar:

  1. Hej Elisabeth...dejligt at høre fra dig igen.....
    Tillykke med Føs´dagen den 22......
    Glæder mig til at følge din blok

    MVH

    Kjeld Rye

    SvarSlet